30th، جولای 2022
نويسنده: user1daftar

www.MajdeDez.com
درآستانه فرارسیدن ماه محرم و درنماز جمعه دزفول

محرم ماه کسب معرفت است، چراکه عشق و مودّت به اهل بیت علیهم السلام بدون معرفت و شناخت فایده‌ای نخواهد داشت.+متن کامل خطبه‌ها

باید تلاش کرد تا قیام حسینی حماسه‌ای ماندگار در طول تاریخ باقی بماند.

زمان انتشار: 30th, جولای 2022 ساعت 1:07 ق.ظ | کد خبر: 92583

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “مجد دز” آئین وحدت بخش نماز جمعه دزفول در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام با حضور اقشار مختلف مردم متدین و ولایت مدار دزفول به امامت حجه‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی قاضی امام جمعه دزفول با رعایت شیوه‌نامه‎‌های بهداشتی در مصلای امام علی)ع) قرارگاه فرهنگی این شهرستان برگزار شد.

از منظر نبی مکرم اسلام(ص) برای کسی که امانتدار نیست ایمانی وجود ندارد

خطیب نماز جمعه دزفول ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی گفت: از منظر نبی مکرم اسلام(ص) برای کسی که امانتدار نیست ایمانی وجود ندارد.

امام جمعه دزفول افزود: یکی از راههای تقوا و پرهیزگاری امانتداری است؛ و پیامبر گرامی اسلام حتی نزد دشمنان خود امانت ترین شخصیت آن زمانه بود.

محرم ماه کسب معرفت است، چراکه عشق و مودّت به اهل بیت بدون معرفت و شناخت فایده‌ای در برنخواهد داشت

امام جمعه دزفول فرارسیدن ماه محرم را به حضرت صاحب الزمان(عج) تسلیت گفت و افزود: محرم ماه کسب معرفت است، چراکه عشق و مودّت به اهل بیت علیهم السلام بدون معرفت و شناخت فایده‌ای نخواهد داشت.

وی افزود: باید تلاش کرد تا قیام حسینی حماسه‌ای ماندگار در طول تاریخ باقی بماند.

تبیین علل و عوامل قیام حضرت سیدالشهدا علیه السلام

امام جمعه دزفول در ادامه این خطبه به تبیین علل و عوامل قیام حضرت سیدالشهدا علیه السلام پرداخت  و گفت: باید در زمینه امام شناسی و معرفت به ائمه اطهار علیهم السلام قدم برداشت و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری پیام جنگ نرم قیام حسینی را تبیین کرد.

امام حسین(ع) در برابر یک جنگ نابرابر نظامی و با رذائل اخلاقی قرار گرفت و برغم قدرت دشمن در برابر آنها پیروز شد

وی افزود: حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در برابر یک جنگ نابرابر نظامی و با رذائل اخلاقی قرار گرفت و برغم قدرت دشمن در برابر آنها پیروز شد.

امام جمعه دزفول بیان داشت:  اداره چنین جنگ نرمی مستلزم تحمّل اعظم مصائب است و این صبر و بردباری حق را به جامعه نشان داد و باطل را خنثی کرد.

امام حسین علیه السلام با هنر خود انسانیت را به سوی عبادت پروردگار حرکت داد

وی افزود: امام حسین علیه السلام با هنر خود انسانیت را به سوی عبادت پروردگارحرکت داد و فضائل اخلاقی و الهی را به جامعه بشری ارزانی داشت.

حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) برای هدایت بشریت و نجات دین، همه رنجهای عالم را به جان خرید

امام جمعه دزفول تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) برای هدایت بشریت و نجات دین، همه رنجهای عالم را به جان خرید تا انسانیّت را از هلاکت و گمراهی نجات بدهد.

تعبیر شریک القرآن بودن امام حسین(ع) اشاره أکید به حدیث متواتر ثقلین است

امام جمعه دزفول از شَریکَ الْقُرْآنِ به عنوان یکی از درجات حضرت ابی‌عبدالله(علیه‌السلام) در زیارت نامه یاد کرد و افزود: تعبیر شریک القرآن بودن امام حسین(ع) اشاره أکید به حدیث متواتر ثقلین است و تبیین کننده عِدل و قرین بودن اهل بیت(ع) با قرآن است.

خطبه دوم:

اگر شخصی مدار زندگی خود را بر اساس تقوا و خدا ترسی قرار بدهد خداوند گناهان او را می‌بخشد

حجه‌الاسلام والمسلمین قاضی در خطبه دوم نماز جمعه دفول ضمن دعوت به تقوای الهی گفت:  از منظر رسول گرامی اسلام اگر شخصی مدار زندگی خود را براساس تقوا و خدا ترسی قرار بدهد خداوند گناهان او را می‌بخشد.

 نکاتی مهم و ظریف از تحلیل رهبر معظم انقلاب از جنگ اوکراین و دیدار پوتین با معظم له

امام جمعه دزفول به تحلیل رهبر معظم انقلاب از جنگ اوکراین و دیدار پوتین با معظم له پرداخت و گفت: بعضی از معاندان، ناآگاهان و شبکه‌های استکبار معتقدند ایران از تجاوز روسیه به اوکراین حمایت کرده این در حالی است که چنین نیست و رهبر معظم انقلاب در این دیدار اصل جنگ را محکوم و اعلام کردند مردم ایران به هیچ وجه از این جنگ خرسند نمی‌شوند.

وی افزود: طبق تحلیل کارشناسان بزرگ دنیا، آنها دنبال این بودند که غرب جنگی با روسیه آغاز کند و پس از آن سراغ ازبکستان و ارمنستان که همسایه ایران هستند بیایند.

گرامیداشت پنجم مرداد و گزارشی از دیدار ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری در تهران

امام جمعه دزفول در فرازی دیگر از این خطبه با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نمازجمعه در سال ۵۸ توسط آیت اله طالقانی بیان داشت: به همین مناسبت ائمه جمعه کشور دیداری پربار با مقام معظم رهبری داشتند.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه باید فرمایشات حضرت آقا را ارزیابی، تحلیل و بخشنامه هایی در این خصوص صادر کند

وی گفت: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه باید فرمایشات حضرت آقا را ارزیابی، تحلیل و بخشنامه هایی در این خصوص صادر کند.

باید ظرفیت نهایی نمازجمعه را شکوفا کرد و به این موضوع توجه داشت

خطیب نمازجمعه دزفول ادامه داد: ۹۰۰ نمازجمعه در کشور برگزار و مسایل سیاسی روز تحلیل می‌شوند ولی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نتوانسته‌ایم ظرفیت نهایی نمازجمعه را شکوفا کنیم که باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

ائمه جمعه باید تقوای عملی داشته باشند

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار از عملکرد تعدادی از ائمه جمعه قدردانی کردند گفت: مقام معظم رهبری ائمه جماعات را به تقوا توصیه کردند و تأکید داشتند ائمه جمعه باید تقوای عملی داشته باشند.

خطیب نماز جمعه دزفول بیان کرد: طبق فرمایشات معظم له ائمه جمعه باید با رفتار خود، مردم را به تقوا امر کنند، رفتار پدرانه با همه اقشار داشته و سلوک مردمی داشته باشند.

مسئولان ستاد نمازجمعه حضور جوانان را رصد کنند

وی افزود: مقام معظم رهبری ارتباط با جوانان را از دیگر ویژگی‌های ائمه جمعه دانستند و به مسئولان ستاد نمازجمعه توصیه کردند حضور جوانان را رصد کنند و در صورتی که حضور جوانان در نمازجمعه کمتر شد دلیل آن را جویا شوند.

امام جمعه سخنگوی انقلاب است و باید پاسخگوی مسائل باشد

حجه‌الاسلام والمسلمین قاضی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، امام جمعه سخنگوی انقلاب است و باید پاسخگوی مسائل باشد؛ به دنبال توجیه مسائل نباشد و در صورت وجود نقصان پیگیری لازم را داشته باشد.

ادبیات خطبه باید گرم، صمیمی، اتحاد آفرین و امیدبخش برای جامعه باشد

امام جمعه دزفول از اعضای ستاد نمازجمعه که بدون چشمداشتی هر هفته فعالیت می‌کنند نیز قدردانی کرد و گفت: ادبیات خطبه باید گرم، صمیمی، اتحاد آفرین و امیدبخش برای جامعه باشد نه اینکه موجب اضطراب، تلاطم و بدبینی به وضع آینده شود.

اگر مشکلی وجود دارد باید مطرح شود ولی این انتقاد نباید منجر به تضعیف نظام شود

حجه‌الاسلام والمسلمین قاضی ادامه داد: اگر مشکلی وجود دارد باید مطرح شود ولی این انتقاد نباید منجر به تضعیف نظام شود.

از حضور بعضی از علما مانند استاد حاج آقا خسروپناه که در پاسخگویی به شبهات تبحر خاصی دارند دعوت می‌شود

امام جمعه دزفول مقابله با شبهات را از دیگر مأموریت‌های ائمه جمعه بیان کرد و افزود: از حضور بعضی از علما و مفاخر شهرمان مثل استاد حاج آقا خسروپناه که در پاسخگویی به شبهات تبحر خاصی دارند دعوت می شود و ایشان در خطبه‌ها پاسخگوی بعضی از شبهات هستند.

غربیها دلسوز واقعی زنان ایرانی و حجاب آنها نیستند

امام جمعه دزفول در خصوص مسئله حجاب و جایگاه زن نیز گفت: دشمن نباید ما را به انفعال و دفاع وادار کند؛ درخصوص این موضوع باید به دشمن حمله کنیم زیرا غربیها دلسوز واقعی زنان ایرانی و حجاب آنها نیستند.

زنان ایرانی در میدان‌های علمی، اجتماعی، سیاسی، مدیریتی و فرهنگی به موفقیت‌های بلندی دست یافته‌اند

خطیب جمعه دزفول افزود: غربیها ادعا می‌کنند حجاب مانع پیشرفت زن است این در حالی است که زنان ایرانی در میدان‌های علمی، اجتماعی، سیاسی، مدیریتی، فرهنگی و اقتصادی به موفقیت‌های بلندی دست یافته‌اند.

ائمه جمعه باید به خدمات اجتماعی مردمی توجه داشته باشند و در این وضع گرانی همراه مردم باشند

وی گفت: ائمه جمعه باید به خدمات اجتماعی مردمی توجه داشته باشند و در این وضع گرانی همراه مردم باشند.

فعالیتهای ستاد نمازجمعه دزفول و نقش مهم مصلای دزفول در برنامه‌های آموزشی، علمی، اجتماعی و جهادی

وی به فعالیت ستاد نمازجمعه دزفول نیز اشاره کرد و افزود: در مصلای جمعه دزفول بخش‌های مختلفی چون آشپزخانه مصلا فعال است که توسط قرارگاه گروههای جهادی در عرصه‌های مختلف خدمات رسانی می‌کند؛ همچنین مصلا ۱۲ شب برنامه سخنرانی و برنامه فرهنگی در دهه اول محرم دارد.

خطیب جمعه دزفول به فعالیت مجمع خیرین سلامت این شهرستان که با کمک‌های مردمی اقدام به ساخت درمانگاه، اورژانس جاده‌ای و ساخت بیمارستان می‌کنند اشاره و از آنها تجلیل کرد.

حجه‌الاسلام والمسلمین قاضی از وضعیت امنیت در این شهرستان انتقاد کرد و اجرای حد الهی برای سارقان مسلح را خواستار شد.

برای سارقان مسلح باید حد الهی اجرا شود

وی افزود: در سه روز گردهمایی ائمه جمعه کشور که به تازگی در تهران برگزار شد رؤسای قوا نیز حضور داشتند که در این همایش سه مشکل عمده دزفول را مطرح کردم.

درخواست امام جمعه دزفول از رییس قوه قضائیه 

وی گفت: در نامه‌ای به رییس قوه قضائیه مشکل زندان دزفول را مطرح کردم زیرا تنها زندان شمال خوزستان است و سه برابر ظرفیت آن استفاده می‌شود و مشکلات عدیده‌ای دارد.

امام جمعه دزفول افزود: این موضوع باعث شده به خاطر نداشتن جا، به زندانیان مرخصی بدهند که این امر مشکلات دیگری را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین در این نامه موضوع امنیت دزفول را مطرح کردم زیرا  حد سرقت جاری نمی شود وسارقان مسلح جرات پیدا کرده‌اند.

حجه‌الاسلام والمسلمین قاضی بیان کرد: اگر ۲ حد سرقت در دزفول اجرا شود شروران خوف می‌کنند و دست به سرقت نمی‌زنند.

تبریک به سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر‌(عج) خوزستان

وی در ادامه این خطبه انتخاب سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان و افتخار دزفول را در جشنواره مالک اشتر به عنوان بهترین فرمانده در کشور تبریک گفت.

تبریک به مهندس محمدحسن پرآور که برای سال دوم به عنوان ریاست شورای شهر دزفول انتخاب شد

امام جمعه دزفول همچنین به مهندس محمدحسن پرآور که برای سال دوم به عنوان ریاست شورای شهر دزفول انتخاب شد نیز تبریک گفت.

مردم به ارائه خدمات در مرز چذابه برای پذیرایی از زائران اربعین همکاری کنند

امام جمعه دزفول در پایان این خطبه با گرامیداشت ایام محرم گفت: ارائه خدمات در مرز چذابه برای پذیرایی از زائران اربعین به مردم دزفول واگذار شده، و مسئولان کشوری نیز قول همکاری دادند که امیدواریم مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند.

متن کامل خطبه‌ها:

خطبه اول:

سَلامُ عَلَیْکُم جَمیعاً ورَحْمَهُ‌الله وبَرَکاتُهُ

اَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

عِبادَاللّه بندگان خدا، خواهران و برادران ایمانی، نمازگزاران عزیز، اُوصِیکُم وَنَفسی وَنَفسی وَنَفسی بتَقوَى‌اللّه همه شما و خودم را، این کمترین را که خودم هستم به رعایت تقوای الهی و پرهیزگاری دعوت می‌نمایم.

یکی از راههای تقوا و پرهیزگاری، امانتداری است. نبی مکرم اسلام ختم انبیاء محمد مصطفی(ص) فرمود: «لاایمانَ لِمَنْ لا امانَهَ لَهُ» فرمود که: برای کسی که امانتدار نیست ایمانی وجود ندارد، یعنی شخصی که رعایت امانتداری را نمی‌کند، شخصی است که از ایمان تهی و خالی است، در امانت پس دادن هیچ رخصتی وجود ندارد، حالا از هرکس امانت گرفته باشی چه آدم خوبی باشد، چه آدم بدی باشد، باید امانت را برگردانی.

وجود مقدس پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) مشرکان قریش می‌آمدند با اینکه با او دشمنی داشتند، ولی او را به امانت داری قبول داشتند، می‌آوردند امانت پیش پیامبر می‌گذاشتند پیامبر(ص) هم امانت را به آنها برمی‌گرداند.

امیدواریم خدای متعال به ما توفیق بدهد که در همه ابعاد و عرصه‌های تقوا موفق و مؤید باشیم ان‌شاءالله.

چون در آستانه ماه محرم الحرام قرار گرفته‌ایم و فضای مصلای ما هم محرمی و عاشورایی شده است و ماه محرم، ماه حزن و اندوه آل‌الله است که البته باید ابتدا به محضر نورانی قطب عالم امکان حضرت بقیه‌الله الاعظم مهدی آل محمد(ع) تسلیت و تعزیت بگوییم؛ ماه محرم ماه کسب معرفت است، چراکه عشق و مودّت به اهل بیت(ع) بدون معرفت و شناخت آنها، چندان سود و فایده‌ای برای ما ندارد، آن عشق و محبتی می‌تواند برای ما باعث سعادت و رستگاری بشود که توأم با شناخت و معرفت باشد، باید ما هم سعی کنیم در زمره کسانی باشیم که باعث شدند قیام حسینی، قیامی ماندگار در طول تاریخ بماند، باید سعی کنیم از کسانی باشیم که در مانایی نهضت عاشورا نقش داشته و دارند.

فلذا سعی می‌کنیم از این جمعه در طول ماه محرم و صفر اگر توفیقی بود در خدمت عزیزان بودیم، در خطبه‌ها به علل و عوامل قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و ابعاد گوناگون آن بپردازیم و تحلیل و توضیحاتی در خصوص نهضت عاشورا داشته باشیم.

باید در زمینه امام شناسی قدم برداریم و معرفت خودمان را به امام بالا ببریم، باید عوامل تنها ماندن ولیّ خدا در واقعه عاشورا را بررسی کنیم و برای ما روشن بشود که علل آن چه بود که ولیّ خدا در واقعه عاشورا تنها ماند و کسی او را یاری نکرد؟ چه کسانی به حضرت و چه گروههایی، امام حسین(ع) را یاری نکردند و چرا از این وظیفه باز ماندند؟

اینها سؤالاتی است که ما سعی می‌کنیم ان‌شاءالله در خلال خطبه‌های هفته‌های آینده به آنها پاسخ بدهیم. تحقق کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا  نسبت به ما در این زمانه چگونه است؟ ما چگونه می‌توانیم قسمت خالی اردوگاه حضرت سیدالشهدا(ع) را پر کنیم؟ و دهها موضوع و مطلب که باید با دقت به آنها پرداخته بشود و تجزیه و تحلیل بشود.

اما موضوعی که برای این خطبه در نظر گرفته‌ام که ان‌شاءالله بتوانیم آن جهاد تبیینی که حضرت آقا در فرمایشاتشان بعنوان یک فریضه قطعی و لازم بیان می‌کند ما هم به سهم خودمان این وظیفه را انجام داده باشیم، چراکه پیام جنگ نرم قیام حسینی اهمیتش چه بسا از اصل حادثه عاشورا مهم‌تر و اساسی‌تر باشد.

حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) توانست در یک جنگ نابرابر نظامی و یک نبرد تمام عیار اخلاقی و جنگ مکارم اخلاقی با رذائل اخلاقی بر دشمنی که کاملا احساس قدرت و پیروزی می‌کرد فائق بیاید، حضرت، صحنه‌ها را طوری چیدند و مکارم اخلاقی و سجایای اخلاقی را به گونه‌ای نشان دادند که دشمن مجبور شد آخرین درجه از رذالت و شناعت را از خود نشان بدهد و ظاهر کند.

ناگفته پیداست که اداره چنین جنگ نرمی مستلزم تحمّل اعظم مصائب است، ما در زیارت عاشورا می‌خوانیم که مصیبت‌های عظیمی بر امام حسین(ع) وارد شد و شاید یکی از علتهای آن همین بود، آن مصیبتهای عظیم غیر از در آن جنگ سختی که جنایاتی که اهل کوفه کردند، در توهین‌ها و جنگ نرمی هم که با حضرت سید الشهدا(ع) داشتند اینها سعی می‌کردند که خود را پیرو پیامبر(ص) نشان بدهند.

ولی امام حسین(ع) با آن اداره‌ای که این جنگ را کرد و چیدمانی که در جنگ نرم کرد، دشمن را شکست داد و حق را نشان داد و باطل را خنثی کرد، این نکته مهم است که در این راه در حقیقت حضرت اباعبدالله(ع) مصیبتهای فراوانی را تحمل کرد، این خودش نکته مهمی است که ما شناخت کامل و معرفت کامل به این جهت قیام حسینی و نهضت عاشورا پیدا بکنیم.

ناگفته پیداست که تحمل این مسائل از اعظم مصائب بود که در تاریخ هم با تحمل اعظم مصائب حضرت سیدالشهدا(ع) مردم و انسانیت را به طرف عبودیت پروردگار سوق داد که می‌گوییم أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاهَ، وَآتَیْتَ الزَّکَاهَ، وَأَمَرْت بِالْمَعْرُوفِ، وَنَهَیْتَ عَنِ الْمُنْکَرِ، تمام این فضائل اخلاقی و الهی را شهادت می‌دهیم که امام حسین(ع) به نحو احسن اجرا کرد و همین باعث شد که قیامش و نهضتش انسانیّت را به سوی عبودیت خدای متعال سوق بدهد و هنر اباعبدالله الحسین(ع) این بود.

بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ حالا تعبیر شاید به این معنا و مضمون باشد، آن قلبش را اهدا کرد تا انسانیت را از غرق شدن در فلاکت و بدبختی و ضلالت نجات بدهد، لِیَنْقِذَ انقاذ غریق بکند، حضرت اباعبدالله الحسین.

فلذا خود حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) برای هدایت بشریت و نجات دین، همه رنجهای عالم را به جان خرید و یکی از درجات حضرت سید الشهدا(ع) به خاطر همین است که تمام رنجهای عالم را به جان خرید تا دین را نجات بدهد، تا انسانیّت و بشریّت را از هلاکت و از گمراهی نجات بدهد؛ این نکته مهم و اساسی است که باید در قیام سیدالشهدا(ع) همیشه مد نظر ما باشد.

یکی از ابعادی که در درجات حضرت ابی‌عبدالله(علیه‌السلام) در زیارت نامه می‌خوانیم می‌گوییم اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآنِ امام حسین(ع) را شریک قرآن قرار می‌دهیم. این سؤالی است که باید ببینیم سرّ شراکت حضرت سید الشهدا(ع) با قرآن در چیست؟ سرّش چیست؟ ادلّه مختلفی وجود دارد، ادلّه دقیقی هم وجود دارد استدلال‌های بسیار دقیقی وجود دارد که ما چرا به امام حسین(ع) شَریکَ الْقُرْآنِ می‌گوییم.

منتها من به یکی از این مهم‌ترین ادلّه اشاره می‌کنم، حالا اگر فرصتی شد در خطبه‌های بعدی هم باز ان‌شاءالله بعضی از ادلّه دیگر را عرض خواهم کرد.

اولا تعبیر شریک القرآن بودن امام حسین(ع) اشاره أکید به حدیث متواتر ثقلین است و تبیین کننده عِدل و قرین بودن اهل بیت(ع) با قرآن است که پیامبر فرمود: إِنِّی تَارِک فِیکمُ الثَّقَلَینِ کتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیتِی شما را ترک می‌کنم در حالی که دو تا گوهر گرانبها در بین شما باقی می‌گذارم که اینها باهم هستند یکی قرآن کتاب خدا، یکی اهل بیت و عترتم.

فلذا از همین جا مشخص می‌شود که عِدل قرآن و شریک قرآن اهل بیت(ع) هستند، امام حسین هم (علیه‌السلام) مظهر اتم و اکمل اهل بیت(ع) است، به همین خاطر به امام حسین(ع) شریک القرآن می‌گوییم؛ چراکه هدایت کامل و نجات از ضلالت و گمراهی در تمسک به هر دوی اینهاست، آنهایی که گفتند حَسبُنا کتاب الله منحرف شدند، گفتند کفایت می‌کند کتاب خدا برای ما، و اهل بیت(ع) را رها کردند از دین منحرف شدند؛ پیغمبر(ص) فرمود: اینها از همدیگر جدا شدنی نیستند تا اینکه بر حوض بر من وارد بشوند؛ فلذا ما می‌گوییم امام حسین(ع) بعنوان نماد و مظهر اتم و اکمل اهل بیت(ع) شریک القرآن است، عِدل قرآن است.

اگر بخواهیم یک دلیل دیگری هم برای این ادعا بیاوریم این است که خدای متعال همانطوری که در قرآن می‌فرماید: قرآن هیچ اعوجاجی ندارد، هیچ انحرافی ندارد، اهل بیت(ع) هم همین‌طور هستند، در اهل بیت(ع) هم هیچ اعوجاجی وجود ندارد، هیچ انحراف و تحریفی از راه راست و مسیر مستقیم الهی وجود ندارد؛ در سوره کهف وَلَمْ یَجْعَل لَّهُ عِوَجَا ما برای قرآن عِوَج قرار ندادیم هیچ اعوجاجی در قرآن نیست و درباره امام حسین(ع) هم آمده است و و لم تمل من حق الی الباطل یعنی امام حسین(ع) هم یک لحظه گرایش به باطل پیدا نکرد و تمام حرکاتش، سخنانش و رفتارش براساس حق بود و اعوجاجی در او نبود.

فلذا ما این را می‌گوییم که یکی از مواردی که قرآن را شریک امام حسین(ع) قرار می‌دهیم و به او با شریک القرآن سلام می‌دهیم علتش همین است، البته عرض کردم ادلّه دیگری هم وجود دارد [که حالا من نمی‌خواهم وارد آن بحثها بشوم خطبه هم طولانی بشود هوا هم گرم است، سعی می‌کنیم ان‌شاءالله رعایت حال نمازگزاران عزیز که در این هوای گرم و شرجی به نمازجمعه تشریف آورده‌اند را بکنیم ان‌شاءالله خداوند به شایستگی از همه شما قبول بفرماید.]

خدایا ما را با محبت اهل بیت(ع) زنده بدار و با محبت اهل بیت(ع) بمیران.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم  ‌قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ  وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ

والسَّلامُ عَلَیْکُم ورَحْمَهُ‌اللهِ وَبَرَکاتُهُ

خطبه دوم:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

عِبادَاللّه، بندگان خدا، خواهران و برادران ایمانی، همه شما و خودم که این کمترین باشم را دعوت به رعایت تقوای ‌الهی می‌نمایم.

رسول گرامی در یک سخنی می‌فرماید: من أصبح و همّه التّقوى ثمّ أصاب فیما بین ذلک ذنبا غفر اللَّه له می‌فرماید اگر کسی مدار زندگی خود را براساس تقوا و خداترسی قرار بدهد در زندگیش ملاک و معیارش خدا ترسی باشد، در سخن گفتنش، در عمل کردنش، در همه کارهایش، تقوا را در زندگی خود رعایت بکند، حالا در این بین گناهی مرتکب بشود؛ پیامبر می‌فرماید خدای متعال بواسطه این که این شخص، شخص متقی و پرهیزگاری است و اهتمامش تقوا هست، خداوند آن گناه او را می‌بخشد و گناهش را نادیده می‌گیرد، البته اگر حق الناس باشد بحث دیگری است، (اگر حق الله باشد.)

فلذا درحقیقت خداوند تبارک و تعالی نمی‌پسندد که در نامه عمل شخص متقی و پرهیزگار، عمل و معصیتی ثبت بشود، سرّش این است.

فلذا امیدوارم که خدای متعال به ما توفیق بدهد که ما هم زندگیمان و کارهایمان و رفتارمان بر مبنای تقوا در زندگی باشد.ان‌شاءالله

من موضوع تأیید رهبری را از ابتکار عمل روسیه در جنگ اوکراین را یک توضیح مختصری بدهم که در دیدار مقام معظم رهبری با رئیس جمهور روسیه آقای پوتین، باعث سؤالاتی شد، توضیحی بدهم خدمت عزیزان.

بعضی از معاندین و ناآگاهان و شبکه‌های استکبار، این گزاره را که حضرت آقا به نوعی در واقع تأییدی کرد جنگ روسیه علیه اوکراین را با یک مغالطه آشکار و سفسطه می‌گویند که ایران از تجاوز روسیه به اوکراین حمایت کرد و حال اینکه اینچنین نیست؛ اگر شما دقیقا فرمایشات مقام معظم رهبری را گوش بدهید این مطلب نیست؛ من اشاره‌ای خیلی خلاصه داشته باشم.

اولاً حضرت آقا اصل جنگ را ابتدای فرمایشاتشان محکوم کرد و فرمود که جنگ یک مقوله خشن و سخت است که جمهوری اسلامی از اینکه مردم عادی دچار آن بشوند به هیچ وجه خرسند نمی‌شود، بعد خطاب کرد به آقای پوتین اما در قضیه اوکراین چنانچه شما ابتکار عمل را به دست نمی‌گرفتید طرف مقابل با ابتکار خود موجب وقوع جنگ می‌شد.

یعنی روند قضیه به شکلی بود که اینها دنبال بودند که غرب یک جنگی را به روسیه تحمیل بکنند، آنها خلاف وعده‌ای و قراردادی که بسته بودند که اوکراین عضو ناتو نشود می‌خواستند این کار را بکند و بعد از آن می‌آمدند سراغ ازبکستان و ارمنستان که همسایه‌های ایران هستند آنها را می‌خواستند عضو ناتو بکنند و درواقع این اتفاق می‌افتد که ناتو تا بیخ گوش روسیه و ایران می‌آمد، این تحلیل قضیه است که باید به آن درست توجه بشود.

فلذا این نکته حضرت آقا نکته بسیار دقیقی بود که تحلیلگران سیاسی دنیا آن را دقیق ارزیابی کردند، فرمایشاتی که در دیدار با پوتین داشتند.

در روز چهارشنبه ۵ مرداد ماه که سالروز اولین نمازجمعه بعد از انقلاب اسلامی بود که به دستور امام راحل در ۵ مرداد ۵۸ توسط آیت الله طالقانی نمازجمعه در تهران منعقد شد، ائمه محترم جمعه سراسر کشور، دیداری داشتند با حضرت آقا که ما هم توفیق داشتیم در این دیدار بودیم و نایب الزیاره همه عزیزان آنجا حضور داشتیم.

من می‌خواهم از این دیدار نکاتی را خدمت عزیزان عرض بکنم و باید به نظر بنده حقیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بنشیند سر جمله جمله فرمایشات حضرت آقا که در ارتباط با ائمه محترم جمعه بود، ارزیابی بکند، تحلیل بکند و چه بسا منجر به یک سری به اصطلاح بخشنامه‌های انجام فرمان حضرت آقا در مورد ائمه جمعه منجر بشود، که ما اگر بخواهیم فرمایشات حضرت آقا را اجرا بکنیم چه کارهایی باید بکنیم؟ این نکته دقیقی است که باید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به آن اهتمام بورزد.

البته نوع دیدار و کمیّت دیدار، اولین دیدار پرجمعیتی بود که بعد از کرونا حضرت آقا داشتند حتی زمزمه آن هم بود که در واقع این دیدار برگزار نشود ولی پیگیری شد و با شرایطی، مثلا می‌گفتند که حتماً باید سه دوز واکسن را زده باشند و ائمه جمعه‌ای که سه دوز واکسن را نزده‌ بودند نمی‌توانستند در این ملاقات و دیدار شرکت بکنند، آنجا هم به اصطلاح گواهی سلامت کنار کارت ملاقات به ما می‌دادند که در واقع در این دیدار شرکت بکنیم.

به هرحال بحمدالله تعالی توفیقی شد علیرغم اوضاع کرونایی که شهر تهران هم وضعیت زرد داشت این دیدار برگزار شد، خدا را شکر، و منشاء بسیار پرخیر و برکتی شد که حضرت آقا هم مطالب راهبردی را برای ائمه جمعه بیان بکند و هم مطالب مهم دیگر فرهنگی کشور را بیان بکند، حالامن سعی می‌کنم خیلی خلاصه اشاره بکنم.

به نظرم می‌رسد که برای عملیاتی شدن فرمایشات حضرت آقا همین نکته‌ای که بنده پیشنهاد دادم باید روی آن کار بشود، بررسی بشود و راهکارهای عملیاتی شدن فرمایشات آقا مد نظر قرار بگیرد.

اولاً فرمودند که نمازجمعه ذکر و یاد خدا دسته جمعی است و می‌دانید خدای متعال از جمع بهتر می‌پذیرد تا از فرد؛ یعنی اگر یک فردی حالا در نماز شبش، در عبادات خود، در تضرع خود دعا بکند آن هم مؤثر است منتها اگر یک جمع مؤمنی با همدیگر دعا بکنند خدای متعال این را بهتر می‌پسندد و نمازجمعه هم همین است، مؤمنین، مؤمنات در نمازجمعه شرکت می‌کنند، با اخلاص، الان هوا گرم است، می‌توانند بنشینند زیر کولر در خانه و نیایند، ولی هوای گرم را تحمل می‌کنند و در نمازجمعه شرکت می‌کنند برای ذکر خدا، برای یاد خدا، برای عبادت و بندگی خدا، دسته جمعی هم می‌آیند اینجا، خطیب نمازجمعه هم وقتی دعا می‌کند دسته جمعی آمین می‌گویند، خدا این ذکر و یاد و دعا و توسل دسته جمعی را دوست دارد، این یک نکته‌ای بود که حضرت آقا اشاره کردند.

نکته دیگری که حضرت آقا فرمودند: استمرار این مراسم عبادی سیاسی هست، نمازجمعه، که هر هفته تکرار می‌شود که اگر حساب بکنید در طول سال ۵۲  بار نمازجمعه خوانده می‌شود، این یکی از مزیتهایی بود که حضرت آقا اشاره کردند.

نکته دیگر این بود که چون در نمازجمعه هم مسائل اخلاقی و عبادی و اعتقادی مطرح می‌شود، هم مسائل سیاسی و مسائل اجتماعی، مسائل روز دنیا مطرح می‌شود، فلذا به نوعی آمیختن معنویت با سیاست است، سیاستی که اگر معنویت همراه آن نباشد لجام گسیخته است، ولی معنویت وقتی در کنار سیاست آمد، این لجام سیاست را به دست می‌گیرد و سیاست را کنترل می‌کند، نمی‌گذارد بیراهه برود، نمی‌گذارد به طرف معصیت و گناه کشیده بشود.

نکته دیگری که من خیلی تیتروار عرض بکنم که وقت خیلی گرفته نشود، فرمودند: نمازجمعه حلقه‌ای مهم در سلسله جنگ نرم است بر علیه دشمن، این هم خیلی مهم است هان! جایگاه و پایگاه نماز جمعه که در کشور ۹۰۰ تا نمازجمعه ما داریم، این شبکه پربرکت و نورانی ائمه جمعه هر هفته در جای جای ایران اسلامی این جلسه دعا و توسل و بیان مطالب روز را، تحلیلهای سیاسی روز را دارند و مردم می‌آیند اینجا آگاه می‌شوند، ایمانشان تقویت می‌شود، یک حرکت بسیار فرهنگی اصیل است در سطح کشور.

حضرت آقا فرمودند: آیا توانسته‌ایم نمازجمعه را در جایگاه رفیع و شایسته خود قرار دهیم؟ به نظرم این گلایه نرمی بود که ما نتوانسته‌ایم آن ظرفیت نهایی نمازجمعه را شکوفا بکنیم و معلوم است که این فریضه باز ظرفیتهای دیگری هم دارد که باید از آنها استفاده بکنیم هرچند در خلال فرمایشاتشان از عملکرد تعدادی از ائمه جمعه بعنوان عملکرد درخشنده هم یاد کردند حضرت آقا، که حالا من اشاره هم خواهم کرد ان‌شاءالله.

فرمودند که: درخصوص رهنمودها به امام جمعه، در دو تا محور نسبت به امام جمعه رهنمودهایی را بیان کردند که من اشاره می‌کنم یکی اینکه روش و منش و شیوه زندگانی امام جمعه هست و دیگری محتوای خطبه‌های نمازجمعه است که نکات بسیار دقیق و کاربردی را حضرت آقا بیان کردند.

(درخصوص روش و منش زندگانی امام جمعه فرمودند که: شما هر هفته مردم را البته ایشان خیلی متواضعانه فرمودند من در این زمینه با شما همکار هستم و خطاب به خودش می‌فرمودند، حضرت آقا، فرمودند چون ایشان امام جمعه تهران هستند، مقام معظم رهبری.)

فرمودند که توصیه می‌کنیم به تحصیل تقوا و مردم را به دعوت به تقوا می‌کنید؛ این روز جمعه است، شما روز شنبه و تا روز پنجشنبه، طول هفته را باید یادتان باشد که خودتان مردم را دعوت به تقوا کردید، باید خودتان هم در عمل رعایت تقوا بکنید، یعنی تقوای رفتاری، یعنی تقوای عملی، چراکه اگر مردم ببینند امام جمعه روز جمعه دعوت به تقوا می‌کند ولی در طول هفته یک عملی انجام می‌دهد که با تقوا سازگاری ندارد؛ فرمودند که: کمترین آن این است مردمی که آن را می‌بینند دیگر نمازجمعه نمی‌آیند، حالا گاهی اوقات هم باعث سرلج گذاشتن آن نمازگزاران هم می‌شود؛ فلذا آسیب می‌زند این کار.

فرمودند: ائمه جمعه با رفتار خود مردم را امر به تقوا کنند، کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ با غیر زبانهایتان مردم را دعوت کنید به کار نیک، یعنی با عملتان.

فرمودند رفتار پدرانه خود با همه اقشار و همه افراد از الزامات رفتار و منش امام جمعه است، امام جمعه باید مثل پدر باشد، مثال هم زدند برای جوانان، ممکن است جوانی باشد شما او را دوست داشته باشید، ممکن است یک جوانی هم باشد نه! به او علاقه آنچنانی نداشته باشید، می‌گفت رفتار شما با هر دو باید یکسان باشد.

بعد فرمود: سلوک مردمی امام جمعه و حاضر شدن بین مردم، امام جمعه یک مقام مردمی است، یک مقام رسمی و دولتی نیست، باید سلوک او با مردم سلوک درستی باشد، باید در بین مردم باشد، باید در دسترس مردم باشد، باید درد دل مردم را گوش بدهد، باید مشکلات مردم را بشنود، فلذا این هم نکته بسیار مهمی است که باید نسبت به آن توجه بشود.

بعد فرمودند: ارتباط با جوانان و تدارک دیدن سازوکار مناسب، این خیلی مهم است، نیروی محرکه کشور جوانان هستند، در عرصه‌های مقدس مثل دفاع مقدس این جوانان بودند که دفاع مقدس را اداره می‎کردند، البته اقشار دیگری هم هستند، ولی نیروی محرکه جوان است در کشور.

فلذا باید ستاد نمازجمعه ما ارزیابی بکند، هرهفته چند تا جوان در نمازجمعه آمد، اگر تعداد جوان کم شد، زنگ خطر و هشدار است، ببیند چه شده است؟ آسیب شناسی بکند، جوانان را تحویل بگیرد، برای نظر جوان ارزش قائل شدن، اگر پیشنهادی دارد، اگر توصیه‌ای دارد، اینها نکات مهمی است که باید به آن پرداخته بشود.

فرمودند: شبکه امامت جمعه جزء مردمی‌ترین نهادهای انقلابی است، فرمودند: امام جمعه سخنگوی انقلاب است، درواقع این تریبون به نحوی سخنگوی انقلاب است، خیلی مهم است این نکته و این نکته مهم است که درحقیقت امام جمعه باید پاسخگوی مسائل انقلاب باشد، نه اینکه خود توجیه کننده باشد نه! باید پاسخگو باشد، اگر جایی یک نقصانی بود، کمبودی بود باید پیگیری بکند، تلاش خود را بکند، اگر جایی مشکلی بود برای مردم، پیگیر باشد، پاسخگو به این معناست.

البته از ستادهای نمازجمعه هم تقدیری فرمودند حضرت آقا، این برادران و خواهرانی که در روز جمعه که همه تعطیل هستند اینجا وقت می‌گذارند هر هفته هم می‌آیند، از تعطیلی‌شان می‌زنند، بدون چشمداشتی، فی سبیل‌الله است، هیچ حقوقی به آنها داده نمی‌شود، ولی می‌آیند اینجا در نمازجمعه خدمت می‌کنند که حضرت آقا تقدیر کردند از این کار.

(نسبت به خطبه‌ها، فرمودند: ادبیات خطبه تعابیر خیلی دقیقی را حضرت آقا فرمودند من عین این تعابیر را خدمت شما می‌خوانم)

فرمودند: ادبیات خطبه باید گرم، صمیمی، اتحاد آفرین، امیدبخش به مردم باشد، نه آنکه موجب اضطراب، حاشیه سازی، تلاطم روحی و بدبینی به وضع کنونی و آینده بشود، این نکاتی بود که حضرت آقا درباره خطبه فرمودند که باید خطبه اینچنین باشد.

اگر خدای نکرده ما دقت نکنیم ممکن است دشمنان و معاندین از هیمن مطالب خطبه ما دست آویزی مطرح کنند و دربیاورند، اگر ما مشکل را طرح می‌کنیم، اگرما به مسئولی انتقاد می‌کنیم، انتقاد ما و طرح مشکل ما نباید منجر به تضعیف نظام بشود و باعث سوء استفاده دشمن بشود، این نکته دقیقی است که باید ائمه محترم جمعه دقت کنند.

مأموریت مهم دیگر خطبه‌ها مقابله با شبهه افکنی است، امام جمعه وظیفه‌اش این است که پاسخ شبهه‌ها را بدهد، فلذا ما از حضور بعضی از علما و مفاخر شهرمان مثل استاد حاج آقا خسروپناه به همین انگیزه دعوت کردیم که ایشان خطبه می‌خواند، ایشان در زمینه پاسخگویی به شبهات تبحر خاصی دارند و هر هفته هم که می‌آیند یکی دو تا شبهه را پاسخ می‌دهند و توضیح می‌دهند.

بعد نسبت به مسئله حجاب و جایگاه زن که این روزها دشمن خیلی روی آن مانور می‌دهد، نکته‌ای را فرمودند که: ما باید به درستی را تبیین بکنیم، نگاه آقا نگاه عجیبی بود، خیلی برای ما تازگی داشت این نوع موضع گرفتن حضرت آقا در مسئله حجاب زن.

فرمودند که: دشمن نباید ما را در این موضوع به انفعال و دفاع وادار کند، بلکه قاطعانه فرمودند: در این مسئله حجاب و جایگاه زن ما به غرب حمله می‌کنیم، از نظر فکری و اعتقادی نه اینکه حالا حمله نظامی، جنگ، جنگ نرم است، فرمودند که: و از آن غربی‌ها سؤال می‌کنیم آیا غربی‌ها واقعاً مدافع حقوق زن هستند؟ آیا غربی‌ها دلسوز زن ایرانی هستند که اینقدر دارند برای زن ایرانی تصمیم می‌گیرند؟ بعد یک مثالی هم زدند که شما غربی‌ها اشک تمساح برای زنان ایرانی نریزید و فرمودند: شما در قضیه تحریمها آن داروهایی که مال بیماران پروانه‌ای بودند ندادید، حالا دلتان به حال زن ایرانی سوخته است؟! خیلی مستدل حضرت آقا فرمودند.

بعد فرمودند که: زن با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین و مهمترین ضربه‌ها را به ادعای دروغین تمدن غربی زده است، چگونه زده است؟ آمار می‌دادند؛ یعنی یک فضای کلی را بیان کردند که … چون غربی‌ها می‌گویند و ادعا می‌کنند حجاب مانع پیشرفت زن است و حضرت آقا فرمودند: شما بیایید در۴۰ سال گذشته زنان ایران را ببینید، با داشتن حجاب در میدانهای مختلف، میدانهای علمی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی، مدیریتی، اقتصادی و فرهنگی حاضر شدند و به موفقیتها و سربلندیهای بلندی دست پیدا کردند.

خوب این یک چیزی است که اظهر من الشمس است شما الان بیایید مثلا اساتید دانشگاه زن را نسبت به ۴۰ سال پیش بسنجید، پزشکان متخصص زن را نسبت به ۴۰ سال پیش بسنجید، در عرصه‌های مختلف، خوب این تأیید فرمایشات حضرت آقا است. فرمایش حضرت آقا بر مبنای استدلال دقیق بود که به غرب حمله می‌کرد.

نهایتا حضرت آقا تبیین همراه با متانت و اتقان را در همه موارد شبهه افکنی در مقابل دشمن ضروری دانستند این نکته و وظیفه نخبگان کشور هست وظیفه خواص جامعه است(تبیین.) جهاد تبیین توأم با اتقان، توأم با متانت، توأم با استدلال دقیق و منطقی.

برای خدمات اجتماعی مردمی که ائمه محترم جمعه باید نسبت به خدمات اجتماعی مردمی توجه داشته باشند و در این وضع گرانی و وضع حالا کرونا که بعضیها شغلشان را از دست دادند و اینها، تقدیر کردند از کمکهای مؤمنانه و خدمات اجتماعی که بعضی از ائمه محترم جمعه داشتند.

یک هشداری هم دادند حضرت آقا که اگر دیدید جمعیت نمازجمعه شما کم شده است، این زنگ خطر است برای شما. چرا مردم به نمازجمعه نمی‌آیند؛ چه گلایه ای دارند؟ چه چیز چیزی بوده است که نظر آنها را تأمین نکرده است؛ فلذا این هم نکته مهمی است که باید ستادهای نمازجمعه مرتب رصد کنند، اگر دیدند مثلا یک شخصی که هر هفته در نمازجمعه حاضر می‌شود الان نمی‌آید، بروند سراغش، اگرلازم شد بگویند به من بگویند من تماس بگیرم، بپرسیم شاید گلایه‌ای دارد، شاید شکایتی دارد، این نکته مهمی است.

در بخش خواهران همینطور، خواهران ارزیابی بکنند، جمعیت خواهران اگر کم هست علتش چیست؟ ببینید یک کسی بررسی بکند آسیب شناسی بکند، بعد بگوید علت این است، با خواهران نخبه جلسه گذاشته بشود، با اقشار مختلف جلسه گذاشته بشود، با گروه‌های مختلف جلسه گذاشته بشود، اینها پیشنهادشان، حرفشان، گلایه‌شان، چیست؟

ما بحمدالله تعالی در مصلای نمازجمعه بخشهای مختلفی داریم خدا را شکر، همین مثلاً آشپزخانه‌ای که شما همه شاهد آن هستید توسط گروه‌های جهادی اداره می‌شود و در عرصه‌های مختلف خدمات رسانی می‌کند، همین هیئت روضه الزهرا آمده اینجا تزیئن کرده است و ۱۲ شب بر نامه سخنرانی و برنامه‌های فرهنگی دارد و ما کل نمازجمعه را در اختیار آنها قرار داده‌ایم.

مرکز آموزش علمی-پژوهشی کوثر که درواقع ویژه خواهران هست، باز آنجا علاوه بر آن کار اصلی آن که آموزش و کارهای تعلیمی و آموزشی هست باز قرارگاههای کمک رسانی به مؤمنین و کمکهای مؤمنانه دارند نسبت به قشر مستضعف که مرتب گروه جهادی شهید سید هبت الله قاضی، گروه جهادی دستهای آسمانی، فعالیت خواهران خیلی قابل توجه است؛ حالا به هرحال من نمی‌خواهم خیلی وقت عزیزان را بگیرم از این موارد در نمازجمعه و با محوریت نهاد امامت جمعه خیلی کارهای خوبی صورت گرفته است.

بحث مجمع خیّرین سلامت شهرستان دزفول که رئیس هیئت امنای آن امام جمعه است ما خودمان تشکیل دادیم که بحمدالله خیلی در ساختن درمانگاه، در ساختن اورژانس‌های جاده‌ای، در ساختن مراکز درمانی، در کمک به بیمارستانها و بیماران و تجهیزاتشان نقش عمده‌ای داشته است، بحمدالله تعالی از خدمات اجتماعی است که تماماً مردمی است هان! هیچ دولتی نیست، تمام مواردی که هست مردمی است، با کمک مردم و خیّرین است، حالا کارهای فرهنگی دیگری هم داریم در ستاد نمازجمعه، بنیاد مهدویّت را داریم و کارهای دیگر صورت می‌گیرد حالا فرصتی نیست من همه آنها را توضیح بدهم.

ما یک کار دیگری هم کردیم گزارش بدهم خدمت مردم عزیز، در سمینار ائمه جمعه سراسر کشور که ۳ روز بود سران قوا آمدند، من برای آقای رئیسی، رئیس جمهور محترم نامه‌ای تنظیم کردم و با فرماندار مشورتی که کردم، سه تا از مشکلات عمده شهر را آنجا طرح کردم و خدمت ایشان دادم.

و برای رئیس قوه قضاییه حجه‌الاسلام والمسلمین حاج آقای اژه‌ای باز نامه‌ای نوشتم و دوتا مطلب از او خواستم یکی بحث زندان دزفول بود که تنها زندان شمال خوزستان است و واقعاً اینها مجوز ندارند زندان دیگری بسازند و زندان دزفول سه برابر ظرفیتش دارد استفاده می‌شود و مشکلات عدیده‌ای برای هم مسئولین، هم مردم فراهم کرده است و خیلی اوقات به خاطر نداشتن جا به زندانیان مرخصی می‌دهند، که این باعث مشکلات خاص خودش هست، اینها را نوشتم.

و یک نکته بسیار مهم بحث امنیت را مطرح کردم، نوشتم که شما حد سرقت را جاری نمی‌کنید سارقین مسلح تجری و جرأت پیدا کرده‌اند و امنیت را از بین برده‌اند و تقاضا کردم که حد الهی است، حد سرقت یک حد الهی است، نباید حد الهی تعطیل بشود.(تکبیر نمازگزاران)

ما خدمتشان عرض کردیم، شما اگر می‌خواهید غربیها از شما راضی بشوند،(قرآن می‌گوید) وَ لَنْ تَرْضى‌ عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لَا النَّصارى‌ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ خدا به پیغمبر در قرآن می‌گوید: یهود و نصارا از تو راضی نمی‌شود، مگر اینکه کامل دست از دین خود برداری اگر شما نارحت هستید حقوق بشر به شما ایراد بگیرند و فلان، قضیه‌اش این است.

واقعاً روز قیامت برای خدای متعال از تعطیل کردن حد الهی جوابی دارید؟ من این سؤال را از شما می‌کنم که این همه در جامعه ناامنی بشود؟ اگر شما دو تا حد سرقت جاری بکنید، واقعاً سرقتها اینجور ادامه پیدا می‌کند؟ عده‌ای شرور خوف می‌کنند، می‌ترسند، دیگر دست به شرارت نمیزند، چون می‌دانند ممکن است دستشان قطع بشود، فلذا این نکته مهمی است که باید به آن توجه بشود.

من لازم است خدمت سردار شاهوارپور فرمانده محترم سپاه حضرت ولیعصر که از افتخارات و فرزندان شهرستان دزفول است، تبریکی بگویم که ایشان در جشنواره مالک اشتر بعنوان برترین فرمانده سپاه کشور شناخته شده است که تبریک عرض می‌کنیم خدمت ایشان.

و خدمت برادر عزیزمان جناب آقای پرآور که مجدد بعنوان رئیس شورای اسلامی شهر دزفول انتخاب شدند باز تبریکی داشته باشیم.

بحث چذابه هم که در واقع داریم برای اربعین آماده سازی می‌کنیم آنجا، همین الان هم آقای فرماندار و آقای شهردار آنجا هستند برای پیگیری امور، و عده‌ای از مسئولین دیگر، که ما با بعضی از مسئولین صحبت کردیم یک تعهداتی در مرز چذابه بعهده دزفول گذاشته شده است برای خدمات رسانی به زائران اربعین، و ان‌شاءالله اربعین امسال برگزار می‌شود به یاری خدا.

من خواهش می‌کنم؛ با مسئولین صحبت شده است بعضی از مسئولان قول دادند که کمک بکند مسئولین کشوری البته، مردم هم ان‌شاءالله کمک بکنند نسبت به این قضیه، ان‌شاءالله سهمی داشته باشند در این جریان.

خدایا پروردگارا به مقربان درگاهت قسمت می‌دهیم اسلام و مسلمین نصرت کرامت بفرما …

دشمنان اسلام خوار و ذلیل و نیست و نابود بگردان…

پروردگارا شهدای ما با سیدالشهدا(ع) محشور بفرما…

رهبر عظیم‌الشأن در پناه امام زمان(عج) محافظت بفرما…

در فرج آقا و مولایمان امام زمان(عج) تعجیل بفرما…

لباس عافیت و تندرستی بر تن بیماران بپوشان…

پروردگارا سفر مسافرین مخصوصاً حجاجی که دارند برمی‌گردند، حالاحجاجی که برگشتند زیارت قبولی خدمتشان عرض می‌کنیم حجاجی هم که دارند برمی‌گردند سفرشان را بی‌خطر قرار بده.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ  إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ  فصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ  إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ

وَالسَّلامُ عَلَیْکُم ورَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ