۱۲م، بهمن ۱۳۹۲
نويسنده: user1daftar

www.MajdeDez.com
زمان انتشار: ۱۲م, بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۳:۰۰ ب.ظ | کد خبر: 38075

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “مجد دز” در آیین افتتاح این مدرسه که در اولین روز از دهه مبارک فجر و همزمان با سالگرد آیت اله قاضی (ره) برگزار شد ودرآن  علما و روحانیون ، مسئولان واقشار مختلف مردم دزفول حضور داشتند امام جمعه دزفول با گرامیداشت دهه خجسته فجر و سالگرد ارتحال آیت الله سید مجدالدین قاضی (ره) به سابقه دیرینه ی  تعلیم و تعلم در بین خواهران دزفول اشاره کرد وگفت: در این شهرستان خواهران طلبه ای همچون بی بی خورشید و.. تربیت شده اند که برای رسیدن به مقام علمی با اجازه شوهر خود به نجف مشرف شدند و پس از کسب گواهی از این شهر مقدس برای خدمت به دزفول باز گشتند.

“حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی قاضی” تصریح کرد: در دزفول علمایی همچون شیخ اعظم انصاری در خشیدند و این درخشش همچنان ادامه دارد بطوریکه درایام جنگ تحمیلی به همت مرحوم ایت الله قاضی (ره) حوزه مکتب الزهرا(س) که اکنون در ساختمان جدیدی مستقر شده است بنا نهاده شد و دزفول امروز این افتخار رادارد که دومین مدرسه علمیه ویژه خواهران بنام ام ابیها(س) با مجوز رسمی از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور رسماً فعالیت خود را آغاز کند.

“امام جمعه دزفول” ضمن تقدیر از حجج اسلام آقایان  دانش معاونت ارزیابی ونظارت حوزه های علمیه خواهران کشور،  مولایی ،  مخدوم ، سلطانی ، شفیعی و حاج آقا مطهری مشاور فرهنگی استاندار خوزستان و دیگر علما و روحانیان و مسئولان شهر اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این حوزه این ظرفیت و استعداد به حد نهایی برسد و راه را برای تقویت دین و دینداری در جامعه برزگ بانوان این منطقه فراهم آورد.

“رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول” همچنین از مدیریت محترم حوزه های علمیه خواهران کشور خواست این حوزه را با صدور مجوز برای تشکیل دوره های یکساله خواهران این شهرستان یاری دهند.

درادامه این مراسم “حجت الاسلام والمسلمین مخدوم” رئیس مرکز ملی پاسخگویی به پرسشهای دینی و از هیات امنای مدرسه علمیه ام ابیهای دزفول به نقش مومنان در ترویج و ایجاد ظرفیت های دینی در جامعه پرداخت و گفت: حفظ دین وتبیین مبانی آن از  وظایف حوزه های علمیه است .

“حجت الاسلام  مخدوم” همچنین با ارائه گزارشی از چگونگی روند تاسیس این حوزه علمیه گفت: برای راه اندازی این مدرسه علمیه خواهران ، سه کمیته شامل آموزش، پژوهش و امور فرهنگی و ترویجی دین با  کار مطالعاتی و زیر نظارت خواهران انجام گرفت که انشا الله با توسعه آن طلاب موفقی در حوزه های فردی و اجتماعی  تربیت و در جامعه نقش آفرینی کنند.

در ادامه این مراسم گروه تواشیح طه از مسجد حجت ابن الحسن (ع) دزفول مناجات ومداحی زیبایی سرود و به خانواده جعفر پور بخاطر همیاری در ساخت این مدرسه ونیز آقای عزیز سعاده معمار آن تقدیر بعمل آمد.   

hoze.ame abiha.dezfol7 hoze.ame abiha.dezfol6 eftetahiye.hoze.omeabiha00004 eftetahiye.hoze.omeabiha00007 eftetahiye.hoze.omeabiha00010 eftetahiye.hoze.omeabiha00013 eftetahiye.hoze.omeabiha00012

نظر بینندگان
  1. پژوهیده says:

    ۲مرکز توزیع سبد کالا در دزفول فعال است
    طبق بازدید واطلاعات بدست آمده خبرنگار…..با هماهنگی‌های صورت گرفته فقط۲مرکز فروشگاهی در این شهرستان وظیفه توزیع سبد کالا را بر عهده دارند.
    به گزارش ……، با توجه به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صنعت،معدن وتجارت ، توزیع سبد کالای مرحله اول از روز گذشته در بین مشمولان این طرح درسطح شهرستان دزفول فقط بین اتکا وفرهنگیان آغاز شده است که این توزیع استثنا ست و مردم را سرگردان کرده است.
    گرچه درشهرستان دزفول به رغم بسیاری دیگر از نقاط کشور شاهد تشکیل صف‌های طولانی دراین ۲مرکزهستیم اما به هیچ یک از فروشگاه‌ها ی سطح شهرستان هنوزهیچ سبد کالا داده نشده است لذا پرسش‌هایی که فروشگاه این روزها از یکدیگر دارند نشان از سرگردانی اقشارمختلف مردم است.
    تفاوت قائل شدن میان گروه‌های مختلف مردم گرچه اعتراض اولیه آن‌هاست اما اینکه چرا این سبد تنها مشمول عده‌ای کارکنان دولت شده، خود جای سئوال دارد واقشار زحمتکش و کم ‌درآمد جامعه مشمول این طرح نشده‌اند.
    یک راننده تاکسی با انتقاد شدید از این اقدام دولت به خبرنگار ما گفت: یکی از زحمتکش‌ترین و کم‌درآمدترین اقشار جامعه، رانندگان هستند اما انگار دولت در هیچ طرحی آن‌ها را نمی‌بیند و ما هیچوقت مشمول هیچ تسهیلاتی نمی‌شویم.
    غلامرضا مرادی عنوان کرد: بسیاری از رانندگان حتی زیر نظر تاکسیرانی نیستند و با اندک پس‌انداز خود، خودرویی فرسوده تهیه کرده‌اند و برای گذران زندگی روزمره به مسافرکشی مشغولند اما اینها هرگز در طرح‌های دولت دیده نمی‌شوند.
    وی افزود: کارمندان دولت گرچه زحمتکش هستند اما به هر حال حقوق و مزایای خوبی دریافت می‌کنند و به بهانه‌های مختلف نیز هدیه و بن کالا دریافت می‌کنند و در این طرح هم اول کارمندان دولت مدنظر قرار گرفتند.
    مرادی ادامه داد: شخصی که بیکار است یا کارگر فصلی است و در هیچ کدام از رده‌های شغلی که دولت اعلام کرده، قرار ندارد، چه جایگاهی در این کشور دارد و چرا آنچه که حق اوست باید فقط به کارمند و دانشجو و … داده شود و رفاه باید برای اشخاصی که به نان شب محتاج هستند نیز ایجاد شود.
    وی عنوان کرد: اگر قصد دولت، ایجاد رفاه برای مردم است، رفاه باید برای اشخاصی که بعضاً به نان شب خود محتاج هستند، ایجاد شود نه افرادی که سر کار هستند و به هر حال به قول معروف دستشان به دهانشان می‌رسد.
    مشمول نشدن گروه‌های زیادی از اقشار جامعه، مورد اعتراض بسیاری از مردم است و اغلب آن‌ها از این موضوع ناراحتند.
    یکی دیگر از شهروندان دزفولی در مورد عدم رعایت عدالت در ارائه این سبد کالایی عنوان کرد: شغل من کارگری است و خودم با توجه به اینکه سطح زندگی متوسطی دارم، مشمول این طرح نشده‌ام اما ۲ برادر دیگرم که یکی از وضعیت متوسط رو به ضعیف برخوردار است، مشمول این طرح نشده و دیگری که کارمند شرکت فرآورده‌های نفتی است و از وضعیت مالی بسیاری خوبی برخوردار است، این سبد کالا را دریافت کرده است.
    مهدی -ز تصریح کرد: این موضوعی است که به چشم خود دیده‌ام و در جمع خانواده مدام راجع به آن بحث است، اگر بسیاری از مواقع از بی‌عدالتی صحبت می‌شد و نمی‌توانستم آن را بپذیرم، اکنون به وضوح بی‌عدالتی را می‌بینم و مصداق این مورد را بسیار سراغ دارم.
    دولت تدبیر و امید که اقدامات دولت‌های قبل را نقد کرده است، اکنون خود در بوته نقدی بزرگ قرار گرفته است، نقدی که در هر شهرستان به نحوی به آن پرداخته می‌شود.
    در برخی شهرستان‌ها صف‌های شلوغ و ازدحام مردم برای دریافت یک سبد کالا،‌ همه را به دوران دهه ۶۰ که کمبود مواد غذایی بود و مردم کالاهای اساسی خود را با کوپن دریافت می‌کردند، برده است، صف‌هایی که در آن بیش از همه چیز، کرامت انسانی زیر سئوال می‌رود.
    سید حبیب پژوهیده